Hoe digitale oplossingen de medicatieveiligheid verhogen.

Meer uitleg.
Nieuws | 18 april 2023

Enovation breidt uit met overname Medimo

Medimo is al meer dan 22 jaar actief in de snelgroeiende eHealth market en biedt een SaaS suite van innovatieve oplossingen voor elektronisch voorschrijven en elektronische toedienregistratie, waardoor de overdracht van patiëntinformatie tussen verplegers, doctoren en farmaceuten op een veilige en efficiënte wijze kan plaatsvinden. Medimo bedient circa 500 zorginstellingen, met een specifieke focus op VVT, GGZ en apotheken.

Enovation heeft na de overname van Medimo meer dan 320 medewerkers, verdeeld over 12 kantoren, en is actief in 18 landen. De Enovation Group richt zich op het verbeteren van het huidige productaanbod door innovatieve oplossingen te creëren voor de zorgmarkt en de (semi-)publieke sector. Enovation streeft ernaar de toegevoegde waarde voor haar klanten continu te verhogen. Zowel in haar organische groeistrategie als in haar buy-and-build aanpak, zoekt het bedrijf naar manieren om haar productaanbod en haar marktpositie strategisch te versterken, met als doel zich verder te positioneren als toonaangevende Europese Connected Care leverancier.

De producten van Medimo maken het mogelijk om het voorschrijf- en toedieningsproces van geneesmiddelen volledig te digitaliseren, waardoor kwaliteitsverbetering ontstaat en tijd en geld wordt bespaard voor de gezondheidszorgorganisaties die er gebruik van maken. De vele integratiemogelijkheden en koppelingen met diverse systemen van Medimo zal Enovation verder ondersteunen bij het digitaliseren van het gehele medicatieproces. Tot slot, de innovatieve oplossingen van Medimo zullen de positie van Enovation in de snelgroeiende eHealth-markt verder versterken. Met het internationale netwerk van Enovation zullen de producten van Medimo ook in het buitenland worden aangeboden.

Jeroen van Rijswijk, CEO van Enovation, zegt: “De oplossing van Medimo is een perfecte toevoeging aan ons connected care platform. Dankzij deze stap zijn we in staat om onze klanten een complete en ketenbrede oplossing te bieden op het gebied van elektronisch voorschrijven en elektronische toedienregistratie. Medimo past perfect bij onze ambitie om de zorg te ondersteunen bij digitale zorg en samenwerking.”

Bart Drost en Richard Lendfers, Oprichters Medimo, voegen toe: “Dankzij de overname maken we voortaan deel uit van het Enovation platform. Hiermee kunnen we ons gezamenlijke klantenbestand nog beter bedienen en ervoor zorgen dat de ehealth-oplossingen van Medimo nog beter geïntegreerd worden in het ICT-zorglandschap van onze klanten. Enovation is een bewezen speler op het gebied van samenwerking en digitale zorg. De combinatie van deze expertise met de applicaties van Medimo zal resulteren in een sterke combinatie waar onze klanten in de toekomst van zullen profiteren. Daarnaast biedt de samenwerking met Enovation internationaal nieuwe groeimogelijkheden. Zo kunnen we nog veel meer organisaties helpen bij het verbeteren van hun medicatieveiligheid.”

Charly Zwemstra, CEO Main Capital Partners, sluit af: “Sinds het begin van onze samenwerking met Enovation in 2018 hebben wij kunnen bijdragen aan de totstandkoming van een sterker en duurzamer bedrijf. Aan de hand van Medimo’s schaalbare, multi-tenant SaaS productaanbod van innovatieve ePrescription oplossingen zal Enovation haar groeiambities verder kunnen realiseren. Vooruitkijkend zien we veel lokale en internationale groeimogelijkheden en zullen Enovation hierin blijven ondersteunen.”

Over Enovation
enovationgroup.com
Al meer dan 40 jaar brengt Enovation technologie en zorg samen. Door digitale samenwerking en verbinding tussen mensen te faciliteren maken we de zorg van nu en de toekomst mogelijk. Zo dragen we bij aan het duurzame zorgsysteem van de toekomst, waarin de beleving van de mens centraal staat. Dankzij het platform kunnen zorgverleners zich richten op wat het belangrijkst is: tijd en aandacht voor de mens. Onze software ondersteunt digitale zorg en samenwerking tijdens de gehele patiëntreis. Van vroege detectie tot monitoring op afstand en alles daartussenin, ons platform faciliteert geïntegreerde zorg – bij elke stap.

Over Medimo
medimo.nl
In 2001 werd Medimo opgericht door apothekers Bart Drost en Richard Lendfers. Medimo bestaat uit een elektronisch voorschrijfsysteem en elektronische toedienregistratie en is uit te breiden met diverse koppelingen. Dat maakt Medimo de meest complete oplossing voor ondersteuning van het geneesmiddeldistributieproces, voor zowel intramurale als extramurale zorg. Medimo is actief in veel segmenten van de zorg, met name binnen de VVT, maar ook binnen apotheken, GGZ, revalidatieklinieken en ZBC’s.

Over Main
www.main.nl
Main Capital Partners is een leidende software-investeerder in de Benelux, DACH en Scandinavië. Main heeft 20 jaar ervaring met het versterken van softwarebedrijven en werkt nauw samen met de managementteams in haar portfolio als een strategisch partner, om op die manier duurzame groei en grotere onderscheidende softwaregroepen te realiseren. Main telt 60 medewerkers en heeft kantoren in Den Haag, Stockholm, Düsseldorf, Antwerpen en een geaffilieerd kantoor in Boston. Main heeft meer dan 2,2 miljard euro aan beheerd vermogen en heeft op dit moment een actieve portfolio van ruim 40 softwaregroepen. Deze bedrijven zorgen samen voor ongeveer 9.000 banen.